Nejste si jistí, jak správně nafouknout kola od auta? Poradíme

Správné nahuštění pneumatik není žádná věda. I přesto ale při něm řada motoristů chybuje. V dnešním článku ukážeme, jak při huštění pneumatik postupovat a na co je potřeba si dát pozor. Nesprávně nahuštěné obutí totiž kromě snížení životnosti pneumatik a diskomfortu pro posádku znamená také bezpečností riziko.

Problémem jsou podhuštěné i nadhuštěné gumy

Čím více, tím lépe? U pneumatik toto neplatí. Nadhuštěné pneumatiky jsou sice zpravidla méně nebezpečné než podhuštěné. I tak ale jízdu na přefouknutých gumách nedoporučujeme. Hrozí přinejmenším rychlé opotřebení střední části pneumatiky. Stále se bohužel najdou řidiči, kteří pneumatiky přefukují ve snaze ušetřit si pak práci, jelikož „dobře“ nafouknutá pneumatiky déle vydrží. Podobný postup ale důrazně nedoporučujeme. Pneumatiky je naopak třeba foukat na tlak, který uvádí výrobce vozidla v TP. Kromě tohoto údaje zde najdeme také údaj o správné velikosti obutí. Většina aut má hodnoty ideálního tlaku v pneumatikách vyobrazeny také na sloupku dveří u řidiče, případně na vnitřní straně víka palivové nádrže. 

Stejný tlak na každé nápravě

Vždy platí, že na obou kolech stejné nápravy má být stejný tlak. Naopak mezi jednotlivými nápravami bývá zpravidla rozdíl v závislosti na zatížení. Tlak v zadních pneumatikách bývá většinou stejný nebo vyšší než v předních. Není to ale pravidlo.

Při plném zatížení gumy trochu dofoukněte

Pokud jedete s autem napěchovaným po střechu (lépe řečeno s maximálním přípustným zatížením), je lepší pneumatikám dopřát o něco více vzduchu než obvykle. Je na ně totiž vyvíjený větší tlak.

Podhuštěné pneumatiky jsou drahé a nebezpečné

Nejezděte s podhuštěným obutím. Nedostatečně nafouknuté pneumatiky se mnohem rychleji opotřebovávají a navíc je u nich vyšší riziko protrhnutí při kontaktu s ostrými předměty. Standardní životnost pneumatik se udává jako čtyři roky. Nesprávný tlak ale může jejich funkční období výrazně zkrátit. Správné nahuštění navíc znamená také nižší spotřebu paliva.